Σάββατο, 13 Δεκεμβρίου 2014

Χριστούγεννα στη Θήβα με καλλιτεχνικό υπερθέαμα

Ασφαλιστικό: Ποιοι δημόσιοι υπάλληλοι προλαβαίνουν να πάρουν σύνταξη πριν τις ανατροπές - Δείτε τη λίστα

Έτοιμοι για τη συνταξιοδότηση είναι 60.000 δημόσιοι υπάλληλοι που ετοιμάζονται να αποχωρήσουν από την αγορά εργασίας. Οι συγκεκριμένοι ασφαλισμένοι έχουν ήδη θεμελιώσει ή θεμελιώνουν το επόμενο... 
διάστημα συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, το όριο ηλικίας είναι σε άμεση συνάρτηση με το πότε συμπληρώνεται η 25ετία (20ετία στην περίπτωση των τριτέκνων). Για όσους θεμελίωσαν δικαίωμα μέχρι το τέλος του 2012 προβλέπονται ευνοϊκές ρυθμίσεις, ενώ σε ισχύ είναι και διάταξη για έξοδο ανεξαρτήτως ορίου για όσους ασφαλίστηκαν πριν από το 1983.

Συγκεκριμένα, νωρίτερα μπορούν να βγουν στη σύνταξη οι εξής:

-Οι άνδρες με 25ετία μέχρι το τέλος του 2010 -Μπορούν να βγουν με πλήρη στα 60 και μειωμένη στα 55

-Οι άνδρες με 25ετία μέχρι το τέλος του 2011 -Μπορούν να βγουν με πλήρη σύνταξη στα 61 και μειωμένη στα 56

-Οι άνδρες με 25ετία μέχρι το τέλος του 2012 -Μπορούν να βγούν με πλήρη σύνταξη στα 63 και μειωμένη στα 58

-Οι γυναίκες με 25ετία μέχρι το τέλος του 2010 -Μπορούν να βγούν με πλήρη σύνταξη στα 60 και μειωμένη στα 55

-Οι γυναίκες με 25ετία μέχρι το τέλος του 2011 -Μπορούν να βγούν με πλήρη σύνταξη στα 61 και μειωμένη στα 56

-Οι γυναίκες με 25ετία μέχρι το τέλος του 2012 -Μπορούν να βγούν με πλήρη σύνταξη στα 63 και μειωμένη στα 58


Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2014

Kαραμπόλα 35 οχημάτων στο Σχηματάρι - Μία νεκρή

ΤΩΡΑ: Σοβαρά τραυματισμένος άντρας από την καραμπόλα μεταφέρεται στον Ερυθρό Σταυρό

Ένας άντρας, σοβαρά τραυματισμένος από την καραμπόλα των 35 οχημάτων που... σημειώθηκε το απόγευμα της Παρασκευής στο Σχηματάρι, πρόκειται να μεταφερθεί στον Ερυθρό Σταυρό, στην Αθήνα.

Συγκεκριμένα ο άντρας πρόκειται να υποβληθεί σε θωρακοχειρουργική επέμβαση. 

Στο νοσοκομείο της Χαλκίδας παραμένουν για νοσηλεία ακόμα τέσσερα άτομα, των οποίων η κατάσταση θεωρείται ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί εκεί. 

Σύμφωνα με το ΕΚΑΒ, το πρώτο ασθενοφόρο του οργανισμού, έφτασε στον τόπο της τραγικής καραμπόλας, κατά την οποία έχασε τη ζωή της μια νεαρή γυναίκα, μέσα σε οκτώ λεπτά από την κλήση.

ΕΥΧΕΤΗΡΙΑ ΚΑΡΤΑ ΟΕΒΕ ΘΗΒΑΣ


ΣΟΚΑΡΟΥΝ οι εικόνες από τη φονική καραμπόλα στην Εθνική Οδό [video]

ΒΙΝΤΕΟ:ΩΡΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ -ΚΑΛΛΙΘΕΑ 2014

Το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων της πόλης μας!

Ευχαριστούμε που προτιμάτε τα καταστήματα της πολης μας για τα ψώνια σας ή τα δωρα σας προς τα αγαπημένα σας πρόσωπα...
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΝΩΜΕΝΟΙ...
ΚΑΝΕΝΑ ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ ΔΕΝ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΜΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ!!!
ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΌΣΜΟ!

ΝΕΟΤΕΡΑ για τον νεκρό από την καραμπόλα στην Εθνική Οδό - Σε εξέλιξη η επιχείρηση απεγκλωβισμού

Σε κρίσιμη κατάσταση είναι μετά την ανάνηψη σύμφωνα με...νεότερες πληροφορίες ο άνδρας που αρχικά θεωρήθηκε νεκρός από τους τραυματιοφορείς νεκρός μετά την καραμπόλα τουλάχιστον 20 αυτοκίνητων στα παλαιά διόδια Σχηματαρίου, στο ρεύμα προς Αθηνά. 

Αλλά δυο άνθρωποι είναι σοβαρά τραυματισμένα. Οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο της Χαλκίδας, ενώ στην περιοχή της καραμπόλας έχουν σπεύσει πολλά ασθενοφόρα. 

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση απεγκλωβισμού ατόμων, ενώ στην καραμπόλα εμπλέκονται ένα λεωφορείο που μεταφέρει μαθητές και δύο νταλίκες. 

Σύμφωνα με ακροατή του ΣΚΑΪ οι μαθητές που είναι από το 14ο λύκειο Περιστερίου και επέστρεφαν από εκδρομή στην Καβάλα είναι όλοι καλά στην υγειά τους. 

Σε ελλιπή σήμανση στην περιοχή, όπου πραγματοποιούνται έργα, απέδωσαν την καραμπόλα ακροατές μιλώντας στον ΣΚΑΪ.


ΕΚΤΑΚΤΟ: Γιατί βγήκε όλος ο Στόλος στο Αιγαίο …Τι φοβάται το ΓΕΝ;

Τι ισχύει για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα;

Γράφει ο Χρήστος Ηλ. Τσίχλης Δικηγόρος Αθηνών 
Το Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα, είναι αφορολόγητο, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση...
δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται με ήδη βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο ή πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή του ΕΚΑΣ ή οποιασδήποτε άλλης παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.



Η διαδικασία ένταξης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα κάτωθι στάδια:

 1. Υποβολή Αίτησης - Δήλωσης τύπου ΑΦ1 προς το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας - Πρόγραμμα «Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα» μέσω της διαδικτυακής πύλης της ΗΔΙΚΑ Α.Ε. Η αίτηση ένταξης στην εφαρμογή του προγράμματος «Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα» υποβάλλεται ηλεκτρονικά από τον αιτούντα.

 2. Επεξεργασία - Διασταύρωση δηλωθέντων στοιχείων: πραγματοποιείται από τις ΓΓΠΣ, ΓΓΔΕ και την ΗΔΙΚΑ Α.Ε.

 3. Έκδοση Πίνακα Προσωρινά Δικαιούχων, η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. εκδίδει Πίνακα των Προσωρινά Δικαιούχων.

  4. Επιβεβαίωση από τις υπηρεσίες του οικείου Δήμου.

 5. Έγκριση του Πίνακα Δικαιούχων: Ο Πίνακας εγκρίνεται από την Διεύθυνση Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης.

 6. Ενστάσεις-Προσφυγές, Καταγγελίες: Προωθούνται από τον Δήμο με τη σχετική εισήγηση, μετά από αίτημα του αιτούντα του οποίου η αρχική αίτηση έχει απορριφθεί, προς την Διεύθυνση Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης, εντός προθεσμίας ενός μηνός από την ημερομηνία έκδοσης του Πίνακα Δικαιούχων.

 7. Ενημέρωση Αιτούντων-Δικαιούχων: ο-η αιτών/ούσα ενημερώνεται για την κατάσταση της αίτησης του/της από τον διαδικτυακό τόπο. Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε., μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης ή όποιου άλλου μέσου επικοινωνίας έχουν δηλώσει στην αίτηση, ενημερώνει τον/την αιτούντα/σα για την έγκριση ή μη της αίτησης.

8. Έκδοση Συμπληρωματικού Πίνακα Δικαιούχων μετά την εξέταση ενστάσεων, προσφυγών, καταγγελιών.

 9. Γνωστοποίηση - Καταβολή εισοδηματικής ενίσχυσης πραγματοποιείται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) ή όποιο άλλο μέσο επικοινωνίας έχει δηλωθεί στην αίτηση.

10. Εκπόνηση Σχεδίου κοινωνικής ενσωμάτωσης και επανένταξης στην αγορά εργασίας για την ωφελούμενη μονάδα: εκπονείται από την κοινωνική υπηρεσία του Δήμου σε συνεργασία με τους δικαιούχους και όποια συναρμόδια υπηρεσία κριθεί αναγκαίο.

 Η καταβολή της εισοδηματικής ενίσχυσης του προγράμματος «Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα» αναστέλλεται:

   1. Την 1η του επόμενου μήνα εκείνου που ο δικαιούχος απομακρύνθηκε από την Ελλάδα για χρόνο πλέον του διμήνου.

   2. Εάν ο δικαιούχος αρνηθεί να απασχοληθεί σε συγκεκριμένη θέση εργασίας που του προτείνεται από τον ΟΑΕΔ, αντίστοιχη των δεξιοτήτων και ικανοτήτων του, ενώ δύναται να εργαστεί και εφόσον, δεν έχει αναπηρία, ή έχει στην ευθύνη του, τη φροντίδα υπερήλικα, ή ανήλικου τέκνου που δεν φοιτά στο σχολείο ή δεν είναι ενταγμένο σε βρεφονηπιακό ή παιδικό σταθμό ή Μονάδα προστασίας παιδιού.

   3. Δεν αναστέλλεται η καταβολή εισοδηματικής ενίσχυσης του προγράμματος Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα, ανεξάρτητα από τη χρονική διάρκεια αυτής, εάν η απουσία του δικαιούχου ή εξαρτώμενου τέκνου οφείλεται σε λόγους νοσηλείας σε νοσηλευτικά ιδρύματα του εσωτερικού ή εξωτερικού.

   4. Κατόπιν έγγραφης ενημέρωσης από τις αρμόδιες υπηρεσίες, η Διεύθυνση Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης εκδίδει την απόφαση αναστολής.

Η καταβολή της εισοδηματικής ενίσχυσης του προγράμματος διακόπτεται:

   1. Από την 1η του επόμενου μήνα από εκείνον του θανάτου του δικαιούχου.

   2. Από την 1η του επόμενου μήνα από εκείνον που ο δικαιούχος εγκαταστάθηκε μόνιμα στο εξωτερικό.

   3. Εάν περιέλθουν στις αρμόδιες υπηρεσίες (Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου, Μονάδα Προγράμματος «Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα» του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ.λπ.) έγγραφα στοιχεία από τα οποία προκύπτουν ότι η καταβολή έγινε χωρίς να πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις, διαβιβάζονται στην Διεύθυνση Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης, η οποία τα εξετάζει και, εφόσον διαπιστώσει ότι η καταβολή έγινε χωρίς να πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις, εκδίδει πράξη διακοπής ή πράξη συνέχισης της καταβολής και εισηγείται στη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Πρόνοιας, την ανάκτηση των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.

 4. Όταν κατά την διαδικασία ελέγχου ηλεκτρονικού ή δειγματοληπτικού, παύει να πληροί τις προϋποθέσεις ένταξης.

   Αχρεωστήτως καταβληθέντα, επιπτώσεις δήλωσης ψευδών στοιχείων:

   1. Με την επιφύλαξη τυχόν προστίμων που προβλέπονται από άλλες διατάξεις, στα φυσικά πρόσωπα που δηλώνουν ψευδή στοιχεία στην αίτησή τους, επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία σε περίπτωση υποβολής ψευδούς δηλώσεως

   2. Τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά μετά από σχετική ενημέρωση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, καταλογίζονται σε βάρος του ανοικείως λαβόντος, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ή του νομίμως εξουσιοδοτημένου από αυτόν οργάνου και εισπράττονται κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.


  Ωφελούμενη Μονάδα ορίζεται το άτομο ή η οικογένεια, όπως αυτά εξειδικεύονται παρακάτω.

   Ατομο: ενήλικας (άγαμος/η, χήρος/α, ή διαζευγμένος/ή σε διάσταση) που κατοικεί ή διαμένει σε κατοικία ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη, δωρεάν παραχωρημένη, υποβάλλει ατομική φορολογική δήλωση και δεν εμπίπτει στις κατηγορίες εξαρτωμένων μελών, όπως αναφέρονται στον κατωτέρω ορισμό της οικογένειας.

   Οικογένεια: νοείται η ωφελούμενη μονάδα που απαρτίζεται από ένα άτομο και ένα ή περισσότερα εξαρτώμενα μέλη, ή από έγγαμο ζευγάρι ή ζεύγος το οποίο έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, με ή χωρίς εξαρτώμενα μέλη.

   Ως εξαρτώμενα μέλη σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 4172/13 θεωρούνται: α. άγαμα τέκνα, εφόσον:

- είναι ανήλικα έως 18 ετών ή

- είναι ενήλικα έως 25 ετών και φοιτούν σε σχολές ή σχολεία ή ινστιτούτα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή

- είναι ενήλικα έως 25 ετών και είναι εγγεγραμμένα στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία.

   β. Τα παρακάτω φυσικά πρόσωπα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67% εφόσον είναι άγαμα, διαζευγμένα ή σε χηρεία:

- τέκνα ενός ή και των δυο συζύγων-γονέων

- αδελφοί και αδελφές ενός εκ των δυο συζύγων-γονέων

   γ. ανιόντες

   δ. ανήλικα τέκνα που στερούνται και των δυο γονέων και έχουν έως τρίτου βαθμού συγγένεια με έναν εκ των δυο συζύγων/γονέων ελλείψει δικαστικής απόφασης επιμέλειας από άλλο άτομο.

Τα φυσικά πρόσωπα που αναφέρονται στις περιπτώσεις β και δ, δεν θεωρούνται εξαρτώμενα μέλη εάν το ετήσιο εισόδημα τους υπερβαίνει το ποσό των 3.000 ευρώ.

   Τα φυσικά πρόσωπα της περίπτωσης γ δεν θεωρούνται εξαρτώμενα μέλη εάν το ετήσιο εισόδημα τους υπερβαίνει το ποσό των 6.000 ευρώ.

   Ανασφάλιστοι υπερήλικες, εφόσον πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 3 της παρούσας, θεμελιώνουν δικαίωμα ένταξης στο πρόγραμμα.

   Ατομα τα οποία φιλοξενούνται ή περιθάλπονται σε Μονάδες Κλειστής Φροντίδας ή σε Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης δεν θεμελιώνουν δικαίωμα ένταξης στο πρόγραμμα.

   Ατομα ή οικογένειες, οι οποίοι είναι ενταγμένοι σε ειδικά προγράμματα που καλύπτουν βασικές ανάγκες στέγασης, κ.λπ. (κοινωνικοί ξενώνες κ.λπ.), δεν είναι δικαιούχοι του προγράμματος «Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα».

   Κατώφλι εισοδήματος ωφελούμενης μονάδας είναι το ποσό που ισούται με το ύψος της συνολικής εισοδηματικής ενίσχυσης που θα ελάμβανε η ωφελούμενη μονάδα (άτομο-οικογένεια), με την ίδια σύνθεση μελών, εάν είχε μηδενικό εισόδημα.

   Πραγματικό εισόδημα: νοείται το συνολικό καθαρό πραγματικό εισόδημα όλων των κατηγοριών (ημεδαπής ή αλλοδαπής προέλευσης), που έλαβαν όλα τα μέλη της ωφελούμενης μονάδας τους τελευταίους 12 μήνες - μετά την αφαίρεση των φόρων, των εισφορών για κοινωνική ασφάλιση, των κρατήσεων του ν. 4093/2012 ή υπέρ δημοσίου, της εισφοράς αλληλεγγύης του ν. 3986/2011. Στο συνολικό καθαρό πραγματικό εισόδημα συμπεριλαμβάνεται και το σύνολο των επιδομάτων και άλλων ενισχύσεων, με τις εξαιρέσεις που αναφέρονται παρακάτω, καθώς και το εισόδημα που απαλλάσσεται από το φόρο ή φορολογείται με ειδικό τρόπο.

   Στο συνολικό πραγματικό εισόδημα δεν περιλαμβάνεται:

   α) αντικειμενική δαπάνη και τεκμήρια διαβίωσης

   β) το 20% του πραγματικού καθαρού εισοδήματος από μισθωτές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που παρέχονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών ή εργόσημο καθώς και των ποσών από πηγές κατάρτισης, προγράμματα κοινωφελούς εργασίας ή οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα εργασίας.

   γ) Κατ' εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 4172/2013 δεν περιλαμβάνονται επίσης στο πραγματικό εισόδημα, η διατροφή που καταβάλλεται στο ανήλικο τέκνο με δικαστική απόφαση, ή με συμβολαιογραφική πράξη ή με ιδιωτικό έγγραφο, το επίδομα αναδοχής, καθώς και το εξωϊδρυματικό επίδομα ή προνοιακά επιδόματα αναπηρίας που χορηγούνται από το κράτος.

   δ) Αποζημίωση αναδοχής ενήλικου άστεγου του προγράμματος "Στέγαση και Επανένταξη" Δήλωση οικονομικής κατάστασης τρέχουσας 12μηνης περιόδου αναφοράς νοείται η δήλωση του αιτούντα ως αναπόσπαστο τμήμα της Αίτησης τύπου ΑΦ1 - στην οποία ο αιτών δηλώνει τα πραγματικά του εισοδήματα (ημεδαπής ή αλλοδαπής προέλευσης) κατά την περίοδο αναφοράς. Τα δηλούμενα στοιχεία επαληθεύονται και ελέγχονται για όλα τα μέλη της ωφελούμενης μονάδας καθ' όλη την διάρκεια της περιόδου αναφοράς, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 4. Η δήλωση της οικονομικής κατάστασης καθώς και το σύνολο του εντύπου της Αίτησης, υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης και εξουσιοδότησης των αρμόδιων υπηρεσιών να διεξάγουν τις απαραίτητες διασταυρώσεις στοιχείων του αιτούντα και των μελών της ωφελούμενης μονάδος.

   Περίοδος αναφοράς νοείται η περίοδος των τελευταίων 12 μηνών (ως 12ος μήνας ορίζεται ο τελευταίος μήνας πριν την υποβολή της αίτησης) βάσει της οποίας υπολογίζεται η επιλεξιμότητα και το ύψος της εισοδηματικής ενίσχυσης. Το εισόδημα της περιόδου αναφοράς προκύπτει από τη δηλωθείσα οικονομική κατάσταση.

   Διασταύρωση στοιχείων:

   Ως διασταύρωση στοιχείων ορίζεται το σύνολο των ενεργειών που πραγματοποιούν οι αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να επιβεβαιώσουν την ορθότητα των στοιχείων του αιτούντα και των μελών της ωφελούμενης μονάδας που δηλώνονται στην Αίτηση σε αντιπαραβολή, συσχέτιση ή συνδυασμό με στοιχεία που αντλούνται από άλλα μητρώα και βάσεις δεδομένων.

   Επιβεβαίωση:

   Ως επιβεβαίωση ορίζεται η διαδικασία κατά την οποία οι υπηρεσίες του Δήμου επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της διαμονής της ωφελούμενης μονάδας και των μελών της και μπορούν να ζητήσουν επιπλέον πληροφορίες, αποδεικτικά στοιχεία και παραστατικά. Κατά περίπτωση δύναται να πραγματοποιούνται κατ' οίκον επισκέψεις με τη μορφή κοινωνικής έρευνας, όπως ορίζεται παρακάτω. Η μη προσκόμιση ή/και η ψευδής προσκόμιση στοιχείων επιφέρει ποινικές κυρώσεις σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις καθώς και συνέπειες αποκλεισμού από το τρέχον και από άλλα προγράμματα εισοδηματικών ενισχύσεων.

   Κοινωνική έρευνα:

   Η κοινωνική έρευνα είναι η διαδικασία της διερεύνησης των συνθηκών διαβίωσης των ωφελούμενων μονάδων, η οποία διενεργείται από Κοινωνικό Λειτουργό και μπορεί να περιλαμβάνει επιτόπιες επισκέψεις όπου απαιτείται. Επιπρόσθετα, η κοινωνική έρευνα αποτελεί τμήμα του σχεδίου δράσης κοινωνικής ένταξης ή και εργασιακής ένταξης/επανένταξης όπου απαιτείται.

   Χρήσιμα συμπληρωματικά στοιχεία: είναι πληροφοριακά στοιχεία που ζητούνται στην Αίτηση, ενδεικτικά για: 1. δαπάνες ενέργειας, ύδρευσης, επικοινωνιών, 2. ύψος ενοικίου, 3. ιδιωτικά δάνεια, 4. δαπάνες ιδιωτικής ασφάλισης και ιδιωτικής εκπαίδευσης, 5. είδος θέρμανσης, 6. επαγγελματικά χαρακτηριστικά, 7. εκπαιδευτικό επίπεδο μελών, 8. στοιχεία κατοχής οικιακού εξοπλισμού, 9. χαρακτηριστικά κατοικίας (παλαιότητα, αριθμός δωματίων κ.λπ.), καθώς και άλλα στοιχεία που απεικονίζουν την κοινωνικοοικονομική κατάσταση του νοικοκυριού. Τα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνονται στα κριτήρια επιλεξιμότητας αλλά δύνανται να χρησιμεύσουν στη διαδικασία διασταύρωσης, στην τυχόν διενέργεια κοινωνικής έρευνας και στην ανάλυση των συνθηκών διαβίωσης και των κοινωνικό - δημογραφικών χαρακτηριστικών των αιτούντων.

 ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Δικαιούχοι του προγράμματος «Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα» είναι άτομα και οικογένειες τα μέλη των οποίων διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στους Δήμους πιλοτικής εφαρμογής τουλάχιστον έξι μήνες πριν την δημοσίευση της παρούσας.

   Επιπλέον:

 Σε οικογένειες, μέλη των οποίων είναι Έλληνες πολίτες και αλλοδαποί, για τους δεύτερους, απαιτείται άδεια διαμονής εν ισχύ.

- Σε οικογένειες χωρίς μέλος Έλληνα πολίτη, απαιτείται προηγούμενη νόμιμη διαμονή επί πενταετία εφόσον πρόκειται για πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή χωρών του Ε.Ο.Χ. ή ομογενείς

   Για τους υπηκόους τρίτων χωρών, απαιτείται προηγούμενη νόμιμη διαμονή επί πενταετία.

   Για τους δικαιούχους διεθνούς προστασίας (αναγνωρισμένοι πρόσφυγες και δικαιούχοι επικουρικής προστασίας) και τους δικαιούχους με καθεστώς παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους, απαιτείται η σχετική άδεια διαμονής.

   Για τους ανιθαγενείς, απαιτείται «Δελτίο Ταυτότητας ανιθαγενούς».

   Β. Εισοδηματικό κριτήριο:

   Δικαιούχος είναι η ωφελούμενη μονάδα (άτομο/οικογένεια) της οποίας το πραγματικό εισόδημα στην περίοδο αναφοράς είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο γι' αυτή Κατώφλι Εισοδήματος.

   Γ. Περιουσιακά κριτήρια:

   α. Η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας (στην Ελλάδα ή/και στο εξωτερικό) να μην υπερβαίνει τις 90.000 ευρώ κατ' άτομο, η οποία προσαυξάνεται κατά 15.000 ευρώ για κάθε επιπλέον ενήλικα και κατά 10.000 για κάθε εξαρτώμενο ανήλικο και με ανώτατο συνολικό όριο για κάθε ωφελούμενη μονάδα το ποσό των 200.000 ευρώ.

   β. Η κινητή περιουσία της ωφελούμενης μονάδας (επιβατικά IX, MX αυτοκίνητα ή και δίκυκλα) να μην υπερβαίνει σε αντικειμενική δαπάνη, στο σύνολό της, το ποσό των 6.000 ευρώ.

   γ. Το συνολικό ύψος των καταθέσεων των μελών της ωφελούμενης μονάδας σε όλα τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας και του εξωτερικού ή/και η τρέχουσα αξία μετοχών, ομολόγων κ.λπ., να μην υπερβαίνει 1. το τελευταίο 12μηνο πριν την υποβολή της αίτησης, το διπλάσιο του Κατωφλίου Εισοδήματος που της αναλογεί και 2. ειδικότερα κατά το τελευταίο εξάμηνο να μην υπερβαίνει ποσό ίσο με το Κατώφλι Εισοδήματος.

   Δ. Δεν γίνονται δεκτές αιτήσεις ωφελούμενης μονάδας της οποίας μέλος ή μέλη της έχουν στην ιδιοκτησία τους σκάφη αναψυχής IX, αεροσκάφη, ελικόπτερα IX, ανεμόπτερα και δεξαμενές κολύμβησης (πισίνες).

   Δ. Επιπλέον κριτήρια για φιλοξενούμενους:

   Φιλοξενούμενο άτομο ή φιλοξενούμενη οικογένεια, που υποβάλλει Αίτηση/δήλωση για να ενταχθεί στο πρόγραμμα αυτόνομα από την φιλοξενούσα μονάδα, πρέπει να πληροί επιπλέον τα ακόλουθα κριτήρια: α) Η φιλοξενία να έχει δηλωθεί στην αρχική εμπρόθεσμη τελευταία φορολογική δήλωση που είχε υποχρέωση να υποβάλλει (κωδικοί 801-803) και β) το πραγματικό εισόδημα της φιλοξενούσας μονάδας, ατόμου ή οικογένειας να είναι μικρότερο από το Κατώφλι Εισοδήματος της προσαυξημένο κατά 50%. Στην περίπτωση αυτή η ενίσχυση που καταβάλλεται στον φιλοξενούμενο, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις, δεν περιλαμβάνει την βασική εισοδηματική ενίσχυση της ωφελούμενης μονάδας.

   Ε. Ύψος καταβαλλόμενης εισοδηματικής ενίσχυσης

Η εισοδηματική ενίσχυση που καταβάλλεται στην ωφελούμενη μονάδα (άτομο/οικογένεια) προκύπτει ως η διαφορά του πραγματικού εισοδήματος της ωφελούμενης μονάδας (ατόμου-οικογένειας) από το Κατώφλι Εισοδήματος.



Η αίτηση ένταξης στο πρόγραμμα «Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα» (τύπου ΑΦ1) επέχει θέση υπεύθυνης Δήλωσης του ν. 1599/1986 και υποβάλλεται ηλεκτρονικά από το άτομο/οικογένεια. Αίτηση δικαιούνται να υποβάλλουν άτομα ή οικογένειες που συνοικούν ή φιλοξενούνται από άτομο ή οικογένεια αν δεν έχουν συμπεριληφθεί σε άλλη αίτηση. Όλα τα μέλη της ωφελούμενης μονάδας (από κοινού ή χωριστά) πρέπει να έχουν υποβάλει Δήλωση/Δηλώσεις Φορολογίας Εισοδήματος (Ε1) καθώς και Ε2 και εφόσον είχαν υποχρέωση.

   Υπόχρεοι, οι οποίοι δεν είχαν υποβάλει Δήλωση, εφόσον είναι επιλέξιμοι ένταξης στο πρόγραμμα «Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα», οφείλουν να υποβάλουν Δήλωση εκπρόθεσμα και απαλλάσσονται κάθε επιβολής προστίμου περί μη έγκαιρης υποβολής.

   Στις περιπτώσεις που ο-η αιτών/ούσα προς ένταξη στο πρόγραμμα «Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα» δεν ήταν υπόχρεος-η κατάθεσης Φορολογικής Δήλωσης για το προηγούμενο οικονομικό έτος (ως εξαρτώμενο μέλος, κ.λπ.), οφείλει, στην αίτηση ένταξης στο πρόγραμμα «Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα», να υποβάλει τα στοιχεία της φορολογικής δήλωσης, στα οποία εμφανιζόταν το προηγούμενο έτος ή να αιτιολογήσει τη νόμιμη μη υποβολή φορολογικής δήλωσης το προηγούμενο έτος και να υποβάλει δήλωση τρέχουσας οικονομικής κατάστασης.

   Στην Αίτηση - Δήλωση ΑΦ1 περιλαμβάνεται:

   α. Δήλωση Οικονομικής Κατάστασης τρέχουσας δωδεκάμηνης περιόδου αναφοράς στην οποία δηλώνεται το συνολικό εισόδημα της τρέχουσας δωδεκάμηνης περιόδου αναφοράς κάθε ενήλικου ή ανήλικου μέλους της χωριστά, ημεδαπής κι αλλοδαπής προέλευσης, από μισθωτές υπηρεσίες και συντάξεις, γεωργικές επιχειρήσεις εμπορικές επιχειρήσεις, ελευθέρια επαγγέλματα, ακίνητα, κινητές αξίες καθώς και από κάθε είδους επιδόματα, ενισχύσεις, συμμετοχή σε προγράμματα κοινωφελούς εργασίας και κοινωνικής υποστήριξης από προγράμματα ασφάλισης και κάθε άλλο εισόδημα φορολογητέο, μη φορολογητέο ή φορολογητέο με ειδικό τρόπο που προέρχεται από άλλες πηγές.

   β. Πίνακα Στοιχείων ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, ΑΦΜ κα, καθώς και στοιχείων επικοινωνίας του αιτούντα και των μελών της ωφελούμενης μονάδος.

   Το εξωϊδρυματικό επίδομα, τα προνοιακά επιδόματα αναπηρίας και το επίδομα διατροφής ή αναδοχής και οι επιστροφές φόρου, δηλώνονται χωριστά και δεν περιλαμβάνονται στο εισόδημα κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 του ν. 4172/2013.

   Παρέχεται η δυνατότητα τροποποίησης από τον αιτούντα σε περίπτωση σφάλματος ή και συμπλήρωσης.

   Εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την υποβολή της αίτησης κατατίθενται από τον αιτούντα στην αρμόδια υπηρεσία του οικείου Δήμου, τα δικαιολογητικά που προβλέπονται κατά περίπτωση και δεν επιβεβαιώνονται ηλεκτρονικά καθώς και τα πρόσθετα που θα ζητηθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου για την επιβεβαίωση.

   Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου μπορούν να ζητήσουν την υποβολή τυχόν συμπληρωματικών δικαιολογητικών, τα οποία θα πρέπει να προσκομιστούν από τον αιτούντα εντός ενός (1) μηνός.

   Σε περίπτωση παρέλευσης της παραπάνω προθεσμίας τα συμπληρωματικά δικαιολογητικά γίνονται δεκτά αλλά ως ημερομηνία αρχικής αίτησης λαμβάνεται πλέον η ημερομηνία προσκόμισής τους.

   Τα μέλη της ωφελούμενης μονάδας οφείλουν να δηλώσουν άμεσα οποιαδήποτε αλλαγή στην οικογενειακή, επαγγελματική και οικονομική τους κατάσταση.

   Στην αίτηση δηλώνεται Διεύθυνση επικοινωνίας (ηλεκτρονική ή άλλη) του αιτούντος ή αντίκλητου προσώπου ή φορέα που δέχεται να λαμβάνει ενημέρωση για λογ/σμό του αιτούντος.



    Οι αιτούντες και τα λοιπά μέλη της ωφελούμενης μονάδας δηλώνουν ότι:

   α. συναινούν σε αντικειμενικές διαδικασίες εκτίμησης της ατομικής και οικογενειακής τους οικονομικής κατάστασης και θα διευκολύνουν στην υποβολή συμπληρωματικών στοιχείων, εφόσον ζητηθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

   β. είναι εγγεγραμμένοι στα οικεία μητρώα ανέργων, ως αναζητούντες εργασία, εφόσον είναι άνεργοι και αποδέχονται την κάλυψη θέσης εργασίας, αντίστοιχη των δεξιοτήτων και ικανοτήτων τους, την ένταξη σε προγράμματα απασχόλησης ή τη συμμετοχή σε δράσεις επαγγελματικής κατάρτισης και επιχειρηματικότητας που θα τους προταθούν από τους αρμόδιους φορείς.

   γ. αποδέχονται την απένταξή τους από το πρόγραμμα, στην περίπτωση που στο πλαίσιο του σχεδίου ένταξης στην αγορά εργασίας, θα επιλεγούν για ένταξη σε προγράμματα απασχόλησης, κοινωφελούς εργασίας κ.λπ. εντός του Δήμου όπου κατοικούν και δεν αποδεχθούν αδικαιολόγητα την ένταξη.



  Οι αιτούντες και τα λοιπά μέλη της ωφελούμενης μονάδας οφείλουν να προσκομίσουν στην Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου πρόσθετα δικαιολογητικά που απαιτούνται.

   Ειδικότερα, απαιτείται η υποβολή φωτοαντιγράφου ενός από τα κατωτέρω δικαιολογητικά, κατά κατηγορία αιτούντος/σας:

   Για τους αλλοδαπούς μέλη οικογένειας Έλληνα πολίτη (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα), αντίγραφο άδειας διαμονής.

   Για ομογενή αλλοδαπό, Ειδικό δελτίο ταυτότητας ομογενούς, καθώς και επί πενταετία προηγούμενη νόμιμη διαμονή στη χώρα.

   Για τους υπηκόους τρίτων χωρών απαιτείται άδεια επί μακρόν διαμένοντος ή άδεια διαμονής δεύτερης γενιάς καθώς και επί πενταετία προηγούμενη νόμιμη διαμονή στη χώρα.

   Για τους ανιθαγενείς, Δελτίο Ταυτότητας ανιθαγενούς

   Για τους πολίτες κρατών-μελών της Ε. Ε. αντίγραφο Εγγράφου Πιστοποίησης Μόνιμης Διαμονής πολίτη της Ένωσης επί πενταετία προηγούμενη διαμονή στη χώρα.

   Για τους αναγνωρισμένους πρόσφυγες αντίγραφο Ειδικού Δελτίου Ταυτότητας Αλλοδαπού Πολιτικού Φυγάδα και Αδεια Παραμονής Αλλοδαπού.

   Για τους δικαιούχους επικουρικής προστασίας αντίγραφο Ειδικού Δελτίου υπό ανοχή διαμονής αλλοδαπού που δεν έχει αναγνωρισθεί ως πρόσφυγας, με ειδική σήμανση «επικουρική προστασία».

   Για τους διαμένοντες με καθεστώς παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους αντίγραφο Αδειας παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους.

   Σε ότι αφορά στη δήλωση πραγματικού εισοδήματος και στοιχείων κινητής και ακίνητης περιουσίας απαιτείται η υποβολή:

   Για τους πολίτες κρατών μελών της Ε.Ε.

   α) Αντίγραφο Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος, όπου δηλώνεται η δ/νση κύριας κατοικίας και το παγκόσμιο εισόδημα (εισόδημα ημεδαπής και τυχόν αλλοδαπής προέλευσης, κ.λπ.).

   β) Βεβαίωση της Φορολογικής Αρχής της χώρας προέλευσης για την ύπαρξη ή μη εισοδημάτων και ακινήτων στην εν λόγω χώρα,

   γ) Υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης (θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής), όπου θα αναγράφονται τα στοιχεία του αιτούντος και της μόνιμης κατοικίας του, ο ΑΦΜ της χώρας προέλευσής του και θα δηλώνεται αν αποκτά άλλα εισοδήματα προσδιορίζοντας αυτά, από τη χώρα προέλευσης.

   Για τους υπηκόους τρίτων χωρών, επιπλέον απαιτούνται:

   α) Βεβαίωση Φορολογικής αρχής της χώρας τους από την οποία θα προκύπτει η ακίνητη περιουσία τους καθώς και το συνολικό τους εισόδημα στη χώρα προέλευσης.

   β) Αντίγραφο επικυρωμένο του Διαβατηρίου τους.

   γ) Υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης (θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής), όπου θα αναγράφονται τα στοιχεία του αιτούντος και της μόνιμης κατοικίας του, ο ΑΦΜ της χώρας προέλευσης του (αν υπάρχει) και θα δηλώνεται αν αποκτά άλλα εισοδήματα, προσδιορίζοντας αυτά, από τη χώρα προέλευσης ή οποιοδήποτε άλλο στοιχείο φορολογικού προσδιορισμού.

   δ) Ειδικά για τους "υπηκόους τρίτων χωρών στους οποίους έχει χορηγηθεί πολιτικό άσυλο απαιτείται Υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης όπως αυτή αναφέρεται στο προηγούμενο εδάφιο.



 Η εισοδηματική ενίσχυση καταβάλλεται στους δικαιούχους μηνιαία και το δικαίωμα αρχίζει από την πρώτη του μήνα υποβολής της αίτησης. Κατ' εξαίρεση για τις αιτήσεις που θα υποβληθούν εντός Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου το δικαίωμα αρχίζει από 1η Νοεμβρίου. Το ελάχιστο ποσό που καταβάλλεται στην ωφελούμενη μονάδα είναι 20 Ευρώ ανά μήνα.



  Η εισοδηματική ενίσχυση καταβάλλεται με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου που αυτός έχει δηλώσει με την αίτηση του. Η πρώτη καταβολή της εισοδηματικής ενίσχυσης για όσους κριθούν δικαιούχοι διενεργείται εντός του πρώτου εικοσαημέρου του επόμενου μήνα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και οι επόμενες, για τους ήδη ενταγμένους, μέχρι το τέλος κάθε μήνα τον οποίο αφορά η καταβολή.



   Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. μετά την ηλεκτρονική αίτηση του δυνητικού δικαιούχου και κατόπιν διασταύρωσης των ζητούμενων στην αίτηση στοιχείων από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) επεξεργάζεται τα στοιχεία του περιεχομένου των υποβληθεισών αιτήσεων, τα διασταυρώνει με άλλα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της και εκδίδει πίνακα προσωρινά δικαιούχων και απορριφθέντων ανά Δήμο. Ο πίνακας επιβεβαιώνεται από τις υπηρεσίες του Δήμου.

Ο επιβεβαιωμένος πίνακας προσωρινά δικαιούχων καθώς και η συγκεντρωτική κατάσταση των δικαιούχων στην οποία περιλαμβάνεται το συνολικό ποσό του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, υποβάλλεται από την ΗΔΙΚΑ προς έγκριση στην Διεύθυνση Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.

 Μετά την έγκριση του πίνακα δικαιούχων και της συγκεντρωτικής κατάστασης της ανωτέρω παραγράφου η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. δημιουργεί:

   α. Αναλυτική κατάσταση δικαιούχων σε ηλεκτρονική μορφή, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία των δικαιούχων (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, ταχυδρομική διεύθυνση, Α.Φ.Μ.) τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή ΙΒΑΝ, το αντίστοιχο πιστωτικό ίδρυμα στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός και το δικαιούμενο ποσό της εισοδηματικής ενίσχυσης.

   Η ηλεκτρονική μορφή της κατάστασης αυτής είναι επεξεργάσιμη από την εταιρία «Διατραπεζικά Συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ Α.Ε.) προς την οποία και διαβιβάζεται.

   β. Συγκεντρωτική κατάσταση δικαιούχων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή που περιλαμβάνει το συνολικό ποσό της εισοδηματικής ενίσχυσης, ολογράφως και αριθμητικώς, ανά τράπεζα ή πιστωτικό ίδρυμα.

   Η ανωτέρω συγκεντρωτική κατάσταση συνοδευόμενη από την έγκριση της Διεύθυνσης Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης, αποστέλλεται από την ΗΔΙΚΑ Α.Ε. στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. Η ΓΔΟΥ αποστέλλει τη συγκεντρωτική κατάσταση στην 24η Διεύθυνση Λογαριασμών του Δημοσίου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.), η οποία εκδίδει, βάσει αυτής, ειδική εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος για χρέωση του λογαριασμού του Δημοσίου 200 «Ελληνικό Δημόσιο - Συγκέντρωση Εισπράξεων - Πληρωμών» με πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των οικείων τραπεζών ή πιστωτικών ιδρυμάτων, μέσω των οποίων διενεργούνται οι πληρωμές των δικαιούχων.

   Η ανωτέρω εντολή κοινοποιείται στην ΗΔΙΚΑ Α.Ε., στις Διευθύνσεις Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, και Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών του Υπουργείου Οικονομικών, στην Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, στη Γενική Γραμματεία Πρόνοιας και στη ΔΙΑΣ Α.Ε.

  γ. Οι σχετικές για την πληρωμή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος πιστώσεις εγγράφονται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, υπό ειδικό φορέα Γ. Γραμματεία Πρόνοιας 33 220 και ΚΑΕ 2759 «Λοιπές Εισοδηματικές Ενισχύσεις». Για την πληρωμή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος η ειδική εντολή πληρωμής της παραπάνω περίπτωσης (β) αυτής της παραγράφου του παρόντος άρθρου, υπέχει θέση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης.

   δ. Η εμφάνιση των σχετικών πληρωμών στην δημόσια ληψοδοσία πραγματοποιείται με την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων από την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας επί γραφείου συμψηφισμών του Γ.Λ.Κ. Δικαιολογητικά για την έκδοση των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων ορίζονται τα ακόλουθα:

 - Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών για την έκδοση του συμψηφιστικού χρηματικού εντάλματος που εκδίδεται με μέριμνα της Δ24 - Δ/νσης Λογαριασμών του Δημοσίου.

 -Συγκεντρωτική κατάσταση της περίπτωσης (5β) του παρόντος άρθρου.

 - Αντίγραφα της ειδικής εντολής προς την Τράπεζα της Ελλάδος και της αναγγελίας της τράπεζας για την χρέωση του λογαριασμού 200.

  - Η ΓΔΟΥ του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, η Δ24 - Δ/νση Λογαριασμών του Δημοσίου, οι συμβαλλόμενες τράπεζες και τα λοιπά πιστωτικά ιδρύματα δεν θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι και ευθύνονται μόνο για τυχόν λάθη από δική τους υπαιτιότητα.

 - Η δαπάνη για την καταβολή του Εγγυημένου Κοινωνικού Εισοδήματος δεν υπόκειται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.